De byggdrabbades ansikte

De byggdrabbades ansikte

Alldeles nyss publicerade jag en lång artikel om externa relationer i byggprojekt. Jag har insett att jag är på väg att bli de byggdrabbades ansikte, och vice versa, mitt varumärke börjar bli intimt förknippat med #bygghelvetet. Därför är det viktigt för mig att genom konstruktiva förslag visa att jag har fog för min kritik av pågående bygge.

Dags för en svensk profil på LinkedIn

Dags för en svensk profil på LinkedIn

Jag gick med i LinkedIn på Hedenhös och runskriftens tid. På den tiden var det bara en liten klick IT-nördar som representerade Sverige i LinkedIn-världen. Eftersom målgruppen var anglosaxisk, utformade jag profilen därefter. Under senaste året har LinkedIn växt ordentligt i Sverige med 650 nya fräscha medlemmar per dag. Därför tycker jag det var hög tid för en svensk profil.

Inspirerande morgon med Alexander Hars på Connect Väst

Alexander Hars berättade om sin resa från Munkedal via Chalmers till eget IT-bolag. De slet, de hade tur, de sålde bolaget och blev IT-miljonärer. Tyvärr svängde konjunkturen och kontoret lades ner. Efter två år i silicon valley är Alexander och kompanjon Lars åter i Sverige där de startat upp Let’s Deal. Alexander talade bland annat om vikten av tur, om inkubatorer och riskkapital samt att anställa personer som är allround till ett start-up bolag.