Tio konstruktiva tips på hur du kan utnyttja tiden med social distans/karantän/permittering för att rusta dig själv och ditt företag för livet efter corona.
10 saker du kan passa på och göra under Coronaepidemin

Tio konstruktiva tips på hur du kan utnyttja tiden med social distans/karantän/permittering för att rusta dig själv och ditt företag för livet efter corona.
Dagen bjöd på en del aha-upplevelser. Mest utbyte hade jag av Peder Bonniers dragning om hur KIT jobbar med innehållsmarknadsföring. De sprider korta filmklipp om svensk forskning i sociala medier. Fastnade särskilt för uttalandet att algoritmer gör att spridningen av material är demokratisk.
Äntligen! I helgen fullföljde jag mitt tionde Vasalopp (Öppet spår) i bitande iskyla. Det betyder att jag fått min efterlängtade tioloppsmedalj. Det ligger brutalt mycket slit bakom den plåtbiten. Här berättar jag om resan.
Mitt första besök i Almedalen var en positiv upplevelse präglat av framtidsoptimism och bra lagarbete. Intensiva men givande dagar. På vissa sätt bättre än Bokmässan, som jag på förhand jämförde Almedalen med.
Jag har gjort en helomvändning vad gäller Facebooksidor och skaffat mig en hel bunt, en per bok faktiskt. Är du författare kanske du är nyfiken på varför jag tror detta hjälper mig sprida mina böcker.
Ska du ställa ut på Bok & Bibliotek i år? Komma dit som besökare? Läser mina texter och vill träffas? Hojta till här i kommentarsfältet, på Twitter eller annat sätt i så fall.
Nya Bondfilmen Skyfall var rätt sätt att locka ett stort antal yrkesarbetande ingenjörer till en rekryteringsmässa. Förutom Bond (som var bra) tyckte jag det var intressant att se hur olika företagen valt att visa upp sig.
Idag börjar Bokmässan! Dagen börjar helt fantastiskt bra genom att vi och vår bok är med i TV4 Göteborgs morgonsändningar. Jag har dessutom lärt mig något om oneliners.
I senaste numret av Femina är jag intervjuad i min egenskap av ordförande i föreningen Egenutgivarna. Det känns bra att vi ligger så rätt i tiden med både bok och förening.
De flesta känner till att det finns andra sätt att rekrytera än att sätta ut en annons i en tidning. En del pratar om nya sätt nå potentiella medarbetare. Företaget let’s deal gjorde slag i saken.