Social Media Club lunchen i fredags önskade MIKU-Maria mig lycka till på surfresan till Norge. Vilket påminde mig att det börjar bli dags. Jag vann alltså en surfbräda och en surfresa av Binero på konferensen WebCoast i mars. Mitt vinnande blogginlägg, 10 saker som skiljer WebCoast från en vanlig konferens kan du läsa här.

(SMC-lunchen hade för övrigt tema personligt varumärke – synnerligen intressant och värt ett eget inlägg!)

Efter vinsten har jag mött olika reaktioner, allt från avund till ”men sälj den, vad ska du dit att göra”. Det är förvisso en bra fråga, min fördom är att surfare är unga vältränade coola killar och jag kan inte med bästa vilja i världen sortera in mig själv i den kategorin. Å andra sidan så har jag ju världens chans att prova. Att jag är skraj för vatten försöker jag glömma bort. Idén med surfning är väl för övrigt att hålla sig brädan, inte i vattnet?

Av en slump är just den här resan en kombinerad yoga- och surfresa. Vilket låter superbra med hänsyn både till min icke-förtjusning i vatten och väderprognosen. I början av veckan spådde YR regn och 11 grader. Bra förhållanden för surfning enligt min ex-granne, regn slätar ut vattenytan (tror jag det var). Nu har dock YR ändrat sig och spår ”stiv kuling” 17 m/s. Jag tror jag håller mig på torra land :-).

Jag har fått förfrågningar om livesändning. Har klurat på saken (både ur tekniksynvinkel och det här med att våtdräkt inte är världens mest klädsamma plagg). Tror jag håller mig till ord och bild! Med början imorgon. Vi ses!

(Bilden till höger är från tiden innan jag blev skraj för vatten och inte hade lärt mig att våtdräkt förvisso har sina poänger vad gäller att hålla bäraren varm – fiffigt om man ska i iskallt vatten – men lämpligen inte bör fotograferas och framförallt inte visas för utomstående).

 

Kristina Svensson
Nu ska brädan till Norge!
Märkt på:    

En reaktion på “Nu ska brädan till Norge!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.