De flesta känner till att det finns andra sätt att rekrytera nya medarbetare på än att sätta ut en annons i en tidning eller webbsajt och vänta på att det trillar in ansökningar. En del pratar om att testa nya vägar. Men när det kommer till kritan så är de kreativa och nyskapande idéerna puts väck och det blir i många fall en traditionell annons i alla fall.

Eller så kan man göra som let’s deal. Sätta rekryterande chef med en stor skylt utanför IT-universitetet på Lindholmen. Så enkelt. Så briljant. Det är snabbt, de träffar sin målgrupp och är dessutom lite nytt och fräscht -vilket gjort denna bild till något av en snackis i sociala medier under dagen (något som inte direkt minskat spridningen). Bra employer branding!

Tack till Szofia Jakobsson som gjorde mig uppmärksam på detta roliga exempel.

Edit (uppdaterat): Självklart ska det synas även här i texten, inte bara på bilden, att det är Albin Stööp från let’s deal som fotat sin kollega.

Kristina Svensson
Kul sätt rekrytera av let’s deal
Märkt på:            

Kristina Svensson

Vetenskapskommunikatör, föreläsare och författare som skriver om strövtåg och smultronställen i Sverige och Frankrike. Blir på bra humör av gott kaffe, kameran och färgglada nagellack. Gillar du något, dela det vidare eller skriv en rad. Glöm inte att prenumerera på info om nya böcker.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.