I torsdags var jag inbjuden av A-search och 4×4 för att hålla ett frukostseminarium med titeln Employer Branding lockar rätt kompetens och stärker ditt varumärke. Det var riktigt roligt och jag är riktigt nöjd. Nöjd för att jag fick med det jag hade planerat på utsatt tid, att det blev många frågor och en trevlig stämning! Dessutom gick en hel del av mina visitkort åt och jag fick med mig en bunt hem.

Mitt fokus låg på det som känns som mina specialområden, långsiktig kompetensförsörjning (hur få fler ungdomar att välja “rätt” utbildning) och hur en organisation kan jobba med employer branding. Det blev också en del diskussion om vad som är attraktivt för olika målgrupper, yngre kontra äldre medarbetare, vikten av bra ledarskap i organisationen och efterlysning av småföretagarperspektiv.

De flesta av mina bilder (slides) var av fotokaraktär men jag talade en del runt en bild med definitioner av employer brand, employer branding och employer value proposition samt en processbild. Den sista fick jag positiv feedback på så jag publicerar den här. I föredraget hade jag en helt renskalad version med bara rubriker men här lägger jag versionen med massa detaljer.

Den går också att ladda ner som pdf här. Jag har också skrivit ett produktblad som går att titta på och ladda ner här.

(Jag väntar fortfarande på fotona från föredraget, kommer uppdatera inlägget med dessa när jag får dem).

Kristina Svensson
Bilder från mitt föredrag om Employer Branding
Märkt på:        

Kristina Svensson

Vetenskapskommunikatör, föreläsare och författare som skriver om strövtåg och smultronställen i Sverige och Frankrike. Blir på bra humör av gott kaffe, kameran och färgglada nagellack. Gillar du något, dela det vidare eller skriv en rad. Glöm inte att prenumerera på info om nya böcker.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.